يـا نــاس يـــا مــــكــبــوتـــه 0000هـــى دي الــحـــدوتـــــه!!


$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$



الجمعة، فبراير 13، 2009

الرجالة ماتوا في الحرب

قالها الكينج منير في أغنيه ساح يا بداح

طول عمرهم العسكر عسكر000 بس الناس زمان كات ناس

جملة واحده خلصت الكلام

يعني هما من زمان وهما كده

بس الفرق ان زمان كان فيه رجاله

بجد مليت من اني كل ماتكلم مع حد في الشارع الاقيه مخنوق وبيدعي ع الحكومه

لما كلنا مخنوقين 000طب احنا مستنيين ايه

ليه بس بنعيب ع الحرامي ومش بنعيب علي سلبياتنا اللي سامحه علي طول الخط بأن الحرامي يسرقنا

يا جدو يللي مارضيتش تتكلم وقلت اعيش في سلام انا وولادي 00انا مش عايز اروح ورا الشمس

ويابويا ياللي عشت زي ما جدي عاش

انا ابنكم اهو بقول اني اتخنقت 000وياعيش بكرامه يا بلاش منها عيشه

ولو عشت في سلام انا ومراتي وولادي

هييجي بردو اللي من صلبي بيشتكي من سلبيتي

ماحنا مش هنستورد ناس ولاد كلب من بره فاضيين ومالهومش فيه ومعندهمش ست وولاد يخافوا عليهم

عشان يقولوا بدالنا لا

لا للظلم ولا للغطرسه ولا للاستكانه ولا للخوف

احنا اتعودنا الخوف 0000 خدنا ع الذل

وعلي رأي منير برضه::

"انا لازم اغير00 لو مش قادر00 انا لازم اغير واتغير "

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

zay mnta 2olt lazm ent wana wkol wa7ed ybd2 y3'er fe nafsoh el 2wl wb3den nshof el natega hatb2a aih
a2olk 3la 7aga e7na sha3b bta3 klam bn3rf ntklm awe bas sad2ne hnfdl mkana mn kotr klamna

Don_Lochy يقول...

عزيــزتـى000انا شايف ان احنا في زمن فعلا رجالته اللي بجد ماتوا
وضحكت حزنا بشده على سيد ابو حفيظه في نشره التاسعه والعشرين لما بيقول:
سيداتي انساتي سيداتي
ومفيش سادتي لأنه مبقاش فيه رجالة